Ruskig vader!

Hej alla! De senaste dagarna har vi verkligen kannt av monsunperioden, det har vrakt ner!
Men for tillfallet ar det uppehall sa vi kunnat ta oss in till stan. Vi har haft intressanta forelasningar de senaste dagarna. Om barnens status i Indien och kvinnornas situation. Det var mycket dyster information vi fick. Bland annat att varje fjarde flicka dor innan sin 15 ars dag, frams pga sjukdomar som kan forebyggas med vaccinering som ar gratis, men som foraldrana heldre ger till pojkar eftersom de varderas hogre. Helt otroligt! Sen ar det inte latt for kvinnorna da de klassas som andra klassens medborgare.
Sen har vi fortsatt med morgongymnastiken. Har om dagen gick vi ut kvart over sju och borjade jogga i cirkel pa santhanam och sankaris framsida ( de har en inhangnad sandplan) men vi hann inte halla pa manga minuter innan santhanam var ute och fragade hur lange vi hallit pa. Han berattade att folk tror att vi gor nagon europeisk sexdans nar vi tranar i shorts och linne, och vi fick ga till hans inhangnade tradgard virca 100 meter bort dar ingen kan se oss!
Maten ar fortfarande god, men ganska lika smaker. Idag rakade jag av misstag forvaxla en chili med en artskida i en sallad, sa jag satte i mig chilin. Det kandes som en brand i min mun och kagge...men till slut fick jag bort den hemska hettan med hjalp av en banan.
Imorgon bitti ska vi fa ga pa brollop, vem som gifter sig vet vi inte..det ska bli intressant! det ar kl 7 pa morgonen, inte nog med att foraldrarna bestammer vilka barnen ska gifta sig med, astrologin ar viktigt med. Sa stjarnornas position bestammer tiden for brollopet.
Efter det ska vi bestiga ett gigantiskt berg. Det blir nog en pers, men en bra utmaning!

Adios!
/Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0